דף הבית
 אירועים תשע"ה
 אודות המכון
 פעילות המכון
 סקרים תקופתיים
 מלגות
 קורסים
 תקצירי הרצאות
 קישורים
 קרנות מחקר
 המכון בתקשורת
 פרסומי המכון
 English
 המכון ברשתות החברתיות
Sponsored by
www.imply.co.il
ערב הבחירות מרץ 2006
ממצאי סקר דעת קהל בנושא שימוש באינטרנט ערב בחירות 2006

להלן ממצאי שני סקרי דעת קהל זהים, שבוצעו ערב הבחירות לכנסת ה-17, במהלך מרץ 2006, בקרב 1024 איש/ה (פעמיים 512), כמדגם מייצג של כלל האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל, בעלי זכות הצבעה, (גילאי 18 ומעלה). טעות הדגימה – 4.4%.

יזום הסקר ועריכתו - מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט של אוניברסיטת תל-אביב.

ביצוע הסקר- מכון סמית לסקרי דעת קהל.

 

ב-8-7 במרץ 2006 הופנתה לנשאלים/ות השאלה :"האם את/ה גולש/ת באינטרנט לאתרי המפלגות השונות המתמודדות לכנסת ה-17? (לפחות לאתר של מפלגה אחת)"

התשובות

5% מקרב המשיבים/ות אמרו כי גלשו לאתרי המפלגות.

95% מקרב המשיבים/ות אמרו כי לא גלשו לאתרים אלה.

 

שבוע אחר כך, ב 16-17 במרץ הופנתה שוב, אותה שאלה בדיוק, לקבוצת מדגם שונה.

התשובות

6% מקרב המשיבים/ות אמרו כי גלשו לאתרי המפלגות.

94% מקרב המשיבים/ות אמרו כי לא גלשו לאתרים אלה.

 

יצוין כי על על פי סקר מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט שנערך לפני כ6 חדשים, מחוברים כ-60% מתושבי ישראל לאינטרנט מביתם.

5 עד 6 אחוזים גלשו לאתרי בחירות, הווה אומר מעט למעלה מ300 אלף גולשות וגולשים.

(כלומר- מעט למעלה מ-13 אחוזים מכלל הגולשים/ות בישראל).

 

בשני סבבי הסקר הנוכחי, נשאלו הגולשים שהשיבו בחיוב, באיזו תדירות הם גולשים לאתרי המפלגות.

74% השיבו כי הם גולשים/ות רק פעם בשבוע או בתדירות נמוכה מכך.