דף הבית
 אירועים תשע"ה
 אודות המכון
 פעילות המכון
 סקרים תקופתיים
 מלגות
 קורסים
 תקצירי הרצאות
 קישורים
 קרנות מחקר
 המכון בתקשורת
 פרסומי המכון
 English
 המכון ברשתות החברתיות
Sponsored by
www.imply.co.il
אפריל 2006
ממצאי סקר דעת קהל בנושא שימוש באינטרנט בחודש אפריל 2006

להלן פרוט ממצאי סקר דעת קהל טלפוני שבוצע באפריל 2006 בקרב כ500 איש/ה כמדגם מייצג של כלל האוכלוסיה הבוגרת בישראל (גילאי 18 ומעלה). טעות הדגימה  - 4.5%

לנוחותכם-הממצאים הושוו לסקרים קודמים (בשאלות הזהות).

יזום הסקר ועריכתו-מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט של אוניברסיטת תל-אביב.

ביצוע-מכון סמית לסקרי דעת קהל.

 

ערב יום העצמאות תשס"ו:

  • 60% מאזרחי ישראל מחוברים לאינטרנט מביתם. רובם המכריע- מחוברים באינטרנט מהיר.
  • ל- 71% מאזרחי ישראל יש מחשב בביתם.
  • הגולשים הכבדים בישראל- 22% מאלו שגולשים  – מבצעים פעילות אקטיבית באינטרנט לפחות 4 פעמים ביום. הגולשים הבינוניים - 39% מאלו שגולשים – מבצעים פעילות אקטיבית באינטרנט בין פעם אחת ל – 3 פעמים ביום. הגולשים הקלים -38% מאלו שגולשים  – מבצעים פעילות אקטיבית באינטרנט פחות מפעם ביום.
  • הפעילות השכיחה ביותר של הגולשים-חיפוש מידע ודואר אלקטרוני. עליה קלה באחוזי הגולשים לאתרי חדשות. בתחתית המדרג-האזנה לרדיו וצפיה בטלויזיה באמצעות האינטרנט וכן קריאת בלוגים.


פרוט הממצאים

האם יש בבית מחשב וחיבור לאינטרנט

לשאלה: האם יש בדירתך (בבית) מחשב? ואם כן, האם הוא מחובר לאינטרנט מהיר או בחיוג רגיל? (בקרב כלל המדגם)

 

אפריל 2006

ספטמבר 2005

מאי 2005

אוגוסט 2004

אפריל 2004

אוקטובר 2003

אין מחשב בבית

29%

27%

27%

29%

29%

30%

יש מחשב אך לא מחובר לאינטרנט

11%

14%

15%

14%

17%

24%

מחובר לאינטרנט מהיר (ADSL או בכבלים)  

54%

54%

52%

50%

44%

28%

מחובר לאינטרנט בחיוג רגיל  

6%

5%

6%

7%

10%

18%

בסקר הנוכחי 60% ציינו שיש להם בבית מחשב שמחובר לאינטרנט – ללא שינוי בהשוואה לספטמבר 2005.  

בקרב אלו שמחוברים לאינטרנט – בשנה האחרונה 9 מכל 10 מחוברים לאינטרנט מהיר.

 

ניתוח לפי משתני רקע

האחוז שציין ש"אין מחשב בבית" (29% מכלל הציבור) גבוה יחסית:

  • בקרב המבוגרים מעל גיל 50 (44%)
  • בקרב הציבור החרדי / הדתי (42%)
  • בקרב בעלי רמת השכלה נמוכה (63%) ורמת הכנסה נמוכה (45%)

 

האחוז שציין ש"יש מחשב בבית אך לא מחובר לאינטרנט" גבוה יחסית בקרב הציבור החרדי והדתי – 23% לעומת 5%-8% בקרב המסורתיים והחילוניים.

 

האחוז שציין ש"יש מחשב שמחובר לאינטרנט אך לא גולשים" (10% מכלל הציבור שציינו זאת  כאשר נשאלו באיזו תדירות הם גולשים) גבוה יחסית:

·         בקרב הנשים יותר מאשר בקרב הגברים – 14% לעומת 5% בהתאמה

·         בקרב אלו מעל גיל 30 יותר מאשר בקרב הצעירים עד גיל 30 – 11% לעומת 3% בהתאמה

 

 

הרגלי גלישה באינטרנט

תדירות ביצוע פעילות באמצעות האינטרנט

לשאלה: בכל פעם שאת/ה גולש/ת באינטרנט מהבית, באיזה תדירות את/ה מבצע פעילות  אקטיבית באינטרנט, כמו: חיפוש מידע, הורדת קבצים, קניית מוצרים ושירותים, השתתפות בצ'טים, שליחת מסרים מידיי וכדומה?

 

אפריל 2006

 

 

ספטמבר 2005

 

 

מאי 2005

 

 

אוגוסט 2004


 

כל יום או כמעט כל יום – 4 פעמים ביום או יותר

22%

 

28%

 

20%

 

31%

 

כל יום או כמעט כל יום – 3-2 פעמים ביום

18%

=39%

13%

=23%

19%

=43%

12%

=28%

כל יום או כמעט כל יום – פעם אחת ביום

21%

10%

24%

16%

מספר פעמים בשבוע אבל לא כל יום

16%

=38%

16%

=37%

19%

=32%

18%

=34%

פעם בשבוע

10%

6%

6%

7%

3-2 פעמים בחודש

6%

2%

2%

2%

פעם בחודש

1%

2%

2%

2%

לעיתים רחוקות יותר

4%

11%

3%

5%

לא הביעו דעה

1%

12%

5%

7%


בסקר אפריל 2006 ניתן לחלק את הגולשים לשלוש קבוצות עיקריות-

·         גולשים כבדים (22% מאלו שגולשים) – מבצעים פעילות אקטיבית באינטרנט לפחות 4 פעמים ביום

·         גולשים בינוניים (39% מאלו שגולשים) – מבצעים פעילות אקטיבית באינטרנט בין פעם אחת ל – 3 פעמים ביום

·         גולשים קלים (38% מאלו שגולשים) – מבצעים פעילות אקטיבית באינטרנט פחות מפעם ביום.

בהשוואה לספטמבר 2005 חלה עליה באחוז הגולשים ה"בינוניים" מ – 23% ל – 39% ובמקביל חלה ירידה קלה באחוז הגולשים ה"כבדים" – מ – 28% ל – 22%.

 

אפיון הגולשים ה"קלים", ה"בינוניים" ו"הכבדים" לפי משתני רקע

 אחוז הגולשים ה"כבדים" (22% מהגולשים, שגולשים כל יום לפחות 4 פעמים ביום) גבוה יחסית יותר:

·         בקרב הגברים יותר מאשר בקרב הנשים  -  26% לעומת 18% בהתאמה

·         בקרב הצעירים  עד גיל 30 – 26%

·         בקרב החילוניים  -  26%

·         בקרב בעלי רמת הכנסה ממוצעת - 32%

 

אחוז הגולשים ה"בינוניים" (39% מהגולשים, שגולשים  כל יום 1-3 פעמים ביום ) גבוה יחסית יותר:

·         בקרב הנשים  יותר מאשר בקרב הגברים  – 44% לעומת 32% בהתאמה

·         בקרב בעלי רמת הכנסה נמוכה  - 49%

 

אחוז הגולשים ה"הקלים" (38% מהגולשים, שגולשים פחות מפעם ביום) גבוה יחסית יותר:

·         בקרב הציבור המסורתי – 45%

·         בקרב בעלי רמת השכלה נמוכה  - 48%

 

פעילות שעושים הכי הרבה באינטרנט

לשאלה: מהי הפעילות שאת/ה עושה  הכי הרבה באינטרנט? ומהי השניה?

השיבו כך-   

 

פעילות ראשונה

פעילות שניה

סה"כ ראשונה והשניה

גולש/ת באתרים לחיפוש מידע

35%

34%

69%

שולח/ת או מקבל/ת אי-מייל (דואר אלקטרוני)

34%

20%

54%

גולש/ת לאתרי חדשות

12%

10%

22%

גולש/ת לאתרי צרכנות (בנקים, קניות)

3%

10%

13%

משתתף/ת בצ'טים / קבוצות דיון / שולח/ת מסרים מיידיים

6%

7%

13%

תוכנות ומשחקים

5%

4%

9%

מאזין לתחנות רדיו או צופה בתוכניות טלוויזיה באמצעות האינטרנט

-

1%

1%

אחר / לא הביעו דעה*

5%

14%

5%

* כולל אלו שציינו שקוראים בלוגים ברשת.

·         במדרג הראשון צויינה גלישה באתרים לחיפוש מידע

·         במדרג השני צויינה שליחת או קבלת  אי-מייל (דואר אלקטרוני)  

·         במדרג השלישי צויינה גלישה לאתרי חדשות

·         במדרג הרביעי צויינו   גלישה לאתרי צרכנות והשתתפות בצ'טים / קבוצות דיון/ שליחת מסרים מיידיים

·         יתר סוגי הפעילויות צויינו באחוזים נמוכים יותר.

 

בהשוואה לספטמבר 2005 חלה עליה  בולטת באחוז שציינו שגולשים לאתרים לחיפוש מידע  -
מ -59% ל - 69% בהתאמה - ועליה קלה באחוז שציינו שימוש בדואר אלקטרוני ובגלישה לאתרי חדשות.